Balansen i vardagen…

Att jobba, träna, vara förälder och dessutom se till att äta “rätt” och ge kroppen de bästa förutsättningarna skapar ibland mer stress än vad det gör nytta.

Så här kommer små, enkla kosttips att ta till när Du känner dig mer stressad än lugn. En uppmaning till mig själv men jag tror de kan funka på många andra också;)

1. Stanna upp, trots stressen, fundera över dina val, kan jag välja ett bättre alternativ?
2. Har jag svårt att somna – då kanske lite magnesium kan vara till hjälp. Magnesium gör att musklerna slappnar av.
3. Planera måltiderna (jag vet att ni vet detta…) Men det underlättar oftast än mer vad man tror. Och är dessutom bra för kassan.
4. Shit, jag gjorde ett dåligt val och åt den där himla sockerbomben och nu går jag runt med dåligt samvete.
Nej, det valet gjorde DU och det valet är gjort. Lägg det bakom dig och var nöjd över dig själv trots ibland dåliga val.
5. Juicer/Smoothiesar – Vi säger det igen. Släng i vad du har och mixa/juica. Bästa mellanmål, både till stor och liten.
Bars och nötter är också ett bra tips att ha i väskan när man är på språng.

Här kommer några juicer att inspireras av. (Görs i juicepress/råsaftcentrifug)

/Sofia

Blanda mängd efter behag.

Dela gärna med dig:

Dela på facebook
Dela på pinterest
Dela på linkedin

Table of Contents

On Key

Liknande recept

Avoghurt

Avoghurt Serves: 4 Enkelt mellanmål/frukost med massor av fibrer, bra fettkällor, mineraler och väldigt gott! Här har du chansen att “lura” i barnen mer nyttigt

Lammstek

Lammstek 4 personer Ugn 175 grader Ingredients 1 msk timjan 1 tsk dragon 1 msk basilika 1/2 tsk ingefära 1 tsk salt 1/2 tsk svartpeppar

Berg och dalbanor

När man kliver in i fasen av ett hälsosammare liv så är saken helt klar att ens lägsta nivå är bra mycket högre än vad

Bakterierna som gör dig frisk

70-90% av vårt immunförsvar sitter i magen. Med en frisk tarmflora är vi skyddade mot en mängd sjukdomar. Men vi behöver ta hand om vårt