Bra fettkällor och mer oprocessad mat

Vi på SandT välkomnar 2014 och ser fram mot året med spänning!

Vi har satt upp nya mål och många med oss har gjort det samma. Här nedan avslöjar Tessan två av sina mål.
Jag, Tessan, har börjat året med två morgonpass och tänkte ha som målsättning att räkna årets träningspass, min målsättning är att göra minst 150 träningspass under året. En annan målsättning med 2014 är att äta mer av de goda fettkällorna och mindre av de dåliga, jag är svag för pommes och kan inte avstå om det finns på menyn då jag är ute på restaurang och äter, detta blir ett mission att bita i för mig.
Vad är dina målsättningar under 2014? 

Klicka på bilden för att läsa mer och komma till produktern på www.shop.sandt.nu

De goda fettkällorna Omega 3 och Omega 6 finns i följande livsmedel och tillskott:
Omega-3
Feta fiskar såsom lax, sill, makrill, ål osv.
Avocado
Frön och nötter
Alger
Omega 3 kapslar utvunna ur fisk eller alger

Omega-6
Kallpressade oljor såsom olivolja, rapsolja, kokosolja och kakaosmör

Årets första hälsosamma tips från oss på SandT: 
Tänk på att undvika uppvärmt fett och processad mat, tillaga mer kokt, ugnsbakad och grytbaserad mat och försök att minska på stekmaten.

Ta hand om dig!
SandT, Tessan

 

Dela gärna med dig:

Dela på facebook
Dela på pinterest
Dela på linkedin

Table of Contents

On Key

Liknande recept

Avoghurt

Avoghurt Serves: 4 Enkelt mellanmål/frukost med massor av fibrer, bra fettkällor, mineraler och väldigt gott! Här har du chansen att “lura” i barnen mer nyttigt

Lammstek

Lammstek 4 personer Ugn 175 grader Ingredients 1 msk timjan 1 tsk dragon 1 msk basilika 1/2 tsk ingefära 1 tsk salt 1/2 tsk svartpeppar

Berg och dalbanor

När man kliver in i fasen av ett hälsosammare liv så är saken helt klar att ens lägsta nivå är bra mycket högre än vad

Bakterierna som gör dig frisk

70-90% av vårt immunförsvar sitter i magen. Med en frisk tarmflora är vi skyddade mot en mängd sjukdomar. Men vi behöver ta hand om vårt