Idag snackar vi magnesium

Idag har vi på vår utbildning blivit fullmatade med fakta kring vitaminer och mineraler och dess betydelse för vår hälsa.

Många vitaminer och mineraler får vi enkelt i oss via kosten och kan snabbt komma upp i rekommenderade dagsdoser, men vissa är vanligare att vi har brister på.
Tänk om det fanns ett mineral som kunde avhjälpa sömnsvårigheter, stress, utmattning, muskelkramp, hjärtbesvär, depression, nervositet m.m. Finns det ett sådant? Ja det finns det, och vi är många som har bristsymtom som dessutom lätt kan avhjälpas.
Men först lite om kalcium.
Kalcium behöver magnesium för att tas upp i kroppen. När alltför mycket kalcium konsumeras så drar det ur magnesium ur kroppen. Detta skapar en magnesiumbrist och personen kan få bristsymtom enligt ovan. Detta inträffar ofta med människor som dricker mycket mjölk. Mjölk innehåller åtta gånger så mycket kalcium som magnesium (8:1) och kommer därför i längden att skapa en magnesiumbrist. Detta är en trolig anledning till benskörhet i länder som har hög mjölkkonsumtion.

Därför är det en god idé´att koncentrera sig på att få i sig bra med magnesium via kosten. Det fås via nötter, frön, baljväxter, frukt och grönt. Stor andel finns i obehandlade vegetabilier.
Tillskott rekommenderas och är nästintill omöjligt att överdosera.
Då gärna i kombination med kalcium i förhållande 1:3 eller 1:2.

Varning för Kalcium/Magnesium tillskott som innehåller MgO = magnesiumoxid.
(Nästan hälften av all tillskott som säljs innehåller detta “billiga” ämne som går rakt igenom tarmen utan att ta upp mineralen)

Hos oss kommer vi sälja nedanstående Kalcium/Magnesium tillskott, utan MgO)
Håll utkik och klicka hem för 133:-

 

/SandT

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.