Psyllium – ett riktigt hälsofrö

Många av oss får i oss lite för lite vattenlösliga fibrer. Psylliumfrön är ett smidigt sätt att få i sig mer.
Vattenlösliga fibrer är fantastiskt för maghälsan och bidrar också med mättnad. Mixa gärna mer en matsked psylliumfrön i din havregrynsgröt så blir den både mer mättande och ännu mer hälsosam. Tänk på att dricka lite mer vatten om du ökar intaget av vattenlösliga fibrer

Dela gärna med dig:

Dela på facebook
Dela på pinterest
Dela på linkedin

Table of Contents

On Key

Liknande recept

Avoghurt

Avoghurt Serves: 4 Enkelt mellanmål/frukost med massor av fibrer, bra fettkällor, mineraler och väldigt gott! Här har du chansen att “lura” i barnen mer nyttigt

Lammstek

Lammstek 4 personer Ugn 175 grader Ingredients 1 msk timjan 1 tsk dragon 1 msk basilika 1/2 tsk ingefära 1 tsk salt 1/2 tsk svartpeppar

Berg och dalbanor

När man kliver in i fasen av ett hälsosammare liv så är saken helt klar att ens lägsta nivå är bra mycket högre än vad

Bakterierna som gör dig frisk

70-90% av vårt immunförsvar sitter i magen. Med en frisk tarmflora är vi skyddade mot en mängd sjukdomar. Men vi behöver ta hand om vårt