Råris – Ett enkelt sätt att toppa formen och hälsan

Råris i alla former och färger är ett fantastiskt enkelt sätt att göra din måltid bättre. En enkel huvudregel är att ju längre koktid riset har, desto bättre är det. Vill du få det bästa tänkbara, prova ett svart råris eller blandat vildris. De är fullkomligt proppade med antioxindater och upp till 20 gånger mer näring än vanligt vitt ris. Ris med lång koktid mättar också avsevärt mycket bättre.

Dela gärna med dig:

Dela på facebook
Dela på pinterest
Dela på linkedin

Table of Contents

On Key

Liknande recept

Avoghurt

Avoghurt Serves: 4 Enkelt mellanmål/frukost med massor av fibrer, bra fettkällor, mineraler och väldigt gott! Här har du chansen att “lura” i barnen mer nyttigt

Lammstek

Lammstek 4 personer Ugn 175 grader Ingredients 1 msk timjan 1 tsk dragon 1 msk basilika 1/2 tsk ingefära 1 tsk salt 1/2 tsk svartpeppar

Berg och dalbanor

När man kliver in i fasen av ett hälsosammare liv så är saken helt klar att ens lägsta nivå är bra mycket högre än vad

Bakterierna som gör dig frisk

70-90% av vårt immunförsvar sitter i magen. Med en frisk tarmflora är vi skyddade mot en mängd sjukdomar. Men vi behöver ta hand om vårt