Mjölkfri tomtegröt, risgrynsgröt, risalamalta och risifrutti.
Här hittar du receptet på hur du kokar risgrynsgröt på ett enkelt sätt.
Du kan lika gärna använda kokosmjölk, mandelmjölk eller rismjölk och grädde i nämnda sorter.

Risalamalta: Vispa upp kokosgrädde, risgrädde eller havrevisp och blanda med lite honung. Filéa och skär apelsin i bitar och blanda med grädde och risgrynsgröten.

Risifrutti är ett populärt mellanmål men innehåller väldigt mycket socker. Om du gör din egen risifrutti kan du använda dig av frysta bär som du mixar med honung och lite vaniljpulver. Blanda risgrynsgröten med någon av ovan nämnda mjölkfria gräddsorter och toppa med bärmixen.

Receptet hittar du här.

Vår ekologiska kanel från Urtekram. Kanel har många hälsofördelar såsom att det påverkar blodfetterna i rätt riktning, reglerar insulinproduktionen och det i sin tur ger ett jämnt blodsocker. Kanel är en hälsokrydda och är bra för alla men ypperligt att äta om du har diabetes.

Önskar er alla en härlig tredje advents vecka!
Sofia and Tessan, SandT

Dela gärna med dig:

Dela på facebook
Dela på pinterest
Dela på linkedin

Table of Contents

On Key

Liknande recept

Avoghurt

Avoghurt Serves: 4 Enkelt mellanmål/frukost med massor av fibrer, bra fettkällor, mineraler och väldigt gott! Här har du chansen att “lura” i barnen mer nyttigt

Lammstek

Lammstek 4 personer Ugn 175 grader Ingredients 1 msk timjan 1 tsk dragon 1 msk basilika 1/2 tsk ingefära 1 tsk salt 1/2 tsk svartpeppar

Berg och dalbanor

När man kliver in i fasen av ett hälsosammare liv så är saken helt klar att ens lägsta nivå är bra mycket högre än vad

Bakterierna som gör dig frisk

70-90% av vårt immunförsvar sitter i magen. Med en frisk tarmflora är vi skyddade mot en mängd sjukdomar. Men vi behöver ta hand om vårt