chokladklubba

Kan det bli bättre än när kombinationerna enkelt, gott och nyttigt möts?
Det tycker inte jag, jag älskar när man snabbt och lätt vispar ihop något festligt till barnens kalas.

DSC_5925

 

Om du har barn som är allergisk mot cashewnötter så går detta cashewnötssmör lätt att byta ut mot mandelsmör, jordnötssmör eller så skippar man det helt.

Du behöver endast fyra ingredienser till dessa goda chokladklubbor:

Banan
DSC_5908

Cashewnötssmör

DSC_5909

 

Choklad

DSC_5911

 

Pinnar till klubborna

DSC_5910

 

Skiva bananen/bananerna i ca 1,5 cm tjocka skivor.
Ta en klick cashewnötssmör med en tesked och lägg mellan bananskivorna.
Lägg en banan ovanpå cashewnötssmöret och fäst klupppinnarna i bananerna. Sätt in allt i frysen under tiden du förbereder något annat kul till kalasen men helst minst 30 minuter.

DSC_5907

 

Bryt valfri mjölkfri choklad och smält i ett vattenbad. Barn brukar tycka att ljus choklad är godast, jag rekommenderar därför Mo Free choklad, här klickar du hem den.

Ta ut bananbakelserna och doppa dem i chokladen eller ringla choklad över bananerna med en sked. Chokladen stelnar snabbt om klubborna är helt frysta.

Ställ i kylen till dess att det är dags att smaska!

DSC_5929

 

DSC_5931

 

DSC_5915

 

Njut dagen!
SandT, Tessan

Dela gärna med dig:

Dela på facebook
Dela på pinterest
Dela på linkedin

Table of Contents

On Key

Liknande recept

Avoghurt

Avoghurt Serves: 4 Enkelt mellanmål/frukost med massor av fibrer, bra fettkällor, mineraler och väldigt gott! Här har du chansen att “lura” i barnen mer nyttigt

Lammstek

Lammstek 4 personer Ugn 175 grader Ingredients 1 msk timjan 1 tsk dragon 1 msk basilika 1/2 tsk ingefära 1 tsk salt 1/2 tsk svartpeppar

Berg och dalbanor

När man kliver in i fasen av ett hälsosammare liv så är saken helt klar att ens lägsta nivå är bra mycket högre än vad

Bakterierna som gör dig frisk

70-90% av vårt immunförsvar sitter i magen. Med en frisk tarmflora är vi skyddade mot en mängd sjukdomar. Men vi behöver ta hand om vårt