kan små förändringar vara vägen till en ny livsstil?

Kan du ibland känna att det är mycket att “ta in” och att man hör många olika saker gällande kosten och vilken livsstil som är bra?
Vi på SandT tror på att hitta en livsstil som passar in i din vardag, att lyssna på din egen kropp och känna efter vad just du mår bra av.
Ge dig själv en stunds planering inför varje vecka, i vår veckomeny får du lite av veckans matplanering helt gratis!
Börja med att välja ut en måltid eller en del i en måltid som du vill förbättra, förbättra sedan varje del i din kost stegvis och helt plötsligt har du gjort ett stort framsteg i en mer hälsosam och välmående resa. På köpet kanske du till och med blir piggare, får mer tid och orkar med att göra mer saker.

Här kommer ett litet tips till frukosten som du kanske såg på fb och/eller instagram i går.
Att blanda i vattenlösliga fibrer i smoothien på morgonen ger inte bara en bättre mättnad utan har även andra bra inverkningar.
Linfrön är exempelvis rikt på omega 3 och kan bidra till att minska inflammationer, kan sänka blodfetter och sänker GI.
Ta gärna och med fördel i en matsked linfrön, havregryn eller psylliumfrön i din morgon smoothie.

 

Lycka till och tveka inte att höra av dig till oss med frågor!
Varma och soliga hälsningar
SandT

Dela gärna med dig:

Dela på facebook
Dela på pinterest
Dela på linkedin

Table of Contents

On Key

Liknande recept

Avoghurt

Avoghurt Serves: 4 Enkelt mellanmål/frukost med massor av fibrer, bra fettkällor, mineraler och väldigt gott! Här har du chansen att “lura” i barnen mer nyttigt

Lammstek

Lammstek 4 personer Ugn 175 grader Ingredients 1 msk timjan 1 tsk dragon 1 msk basilika 1/2 tsk ingefära 1 tsk salt 1/2 tsk svartpeppar

Berg och dalbanor

När man kliver in i fasen av ett hälsosammare liv så är saken helt klar att ens lägsta nivå är bra mycket högre än vad

Bakterierna som gör dig frisk

70-90% av vårt immunförsvar sitter i magen. Med en frisk tarmflora är vi skyddade mot en mängd sjukdomar. Men vi behöver ta hand om vårt