Smoothie till frukost

En bra start på dagen är en frukost med balans av lösliga fibrer, protein, antioxidanter och rikligt med vätska. 
Vi på SandT förespråkar alltid att dricka ett stort glas med ljummet citronvatten för att balansera tarmen och vätskebalansen i kroppen. 
Smoothie behöver inte alltid innehålla protein, det kan man äta vid sidan av i form av ex. nötter, frön och ägg. 

I morse gjorde jag en smoothie och mina barn utbrast “-ohhh vad gott med sorbet glass till frukost”.
Då det blev en hit tänkte jag dela med mig av denna superenkla sorbet smoothie som är både fiberrik och rik på naturliga antioxidanter.

Ingredienser 4 pers:

1 1/2 dl fryst mango
1 1/2 dl frysta hallon
1 st liten banan
Lite havredryck för att få runt allt i blendern

Mixa och servera med exempelvis hampafrön och pumpakärnor.

DSC_4430 DSC_4433

 

Passar utmärkt till fikat eller mellanmålet en solig dag!

Må så gott!
/SandT, Tessan

Dela gärna med dig:

Dela på facebook
Dela på pinterest
Dela på linkedin

Table of Contents

On Key

Liknande recept

Avoghurt

Avoghurt Serves: 4 Enkelt mellanmål/frukost med massor av fibrer, bra fettkällor, mineraler och väldigt gott! Här har du chansen att “lura” i barnen mer nyttigt

Lammstek

Lammstek 4 personer Ugn 175 grader Ingredients 1 msk timjan 1 tsk dragon 1 msk basilika 1/2 tsk ingefära 1 tsk salt 1/2 tsk svartpeppar

Berg och dalbanor

När man kliver in i fasen av ett hälsosammare liv så är saken helt klar att ens lägsta nivå är bra mycket högre än vad

Bakterierna som gör dig frisk

70-90% av vårt immunförsvar sitter i magen. Med en frisk tarmflora är vi skyddade mot en mängd sjukdomar. Men vi behöver ta hand om vårt