Träning som medicin mot dåliga kostvanor

Är du som de flesta av oss idag och lever ett hektiskt liv med mycket yttre stimuli, stress, deadlines, familjeliv och annat som tar din uppmärksamhet?
Händer det lite för ofta att du äter sötsaker och lockande snabbmat?

Grattis, då är du fullt normal!
För att hantera stressen och få utsönding av lugnande ”må-bra-homoner” är det lätt att ta till en snabb lösning i form av något sockersött.
Nu kommer hemligheten – Samma lugnande ”må-bra-hormoner” utsöndras också när vi tränar vilket minskar behovet av att äta sötsaker för att få oss att känna oss lugna och glada. Du har säkert själv upplevt att det blir mycket lättare att göra rätt matval när du är inne i en bra träningsperiod, nu vet du varför!

Dela gärna med dig:

Dela på facebook
Dela på pinterest
Dela på linkedin

Table of Contents

On Key

Liknande recept

Avoghurt

Avoghurt Serves: 4 Enkelt mellanmål/frukost med massor av fibrer, bra fettkällor, mineraler och väldigt gott! Här har du chansen att “lura” i barnen mer nyttigt

Lammstek

Lammstek 4 personer Ugn 175 grader Ingredients 1 msk timjan 1 tsk dragon 1 msk basilika 1/2 tsk ingefära 1 tsk salt 1/2 tsk svartpeppar

Berg och dalbanor

När man kliver in i fasen av ett hälsosammare liv så är saken helt klar att ens lägsta nivå är bra mycket högre än vad

Bakterierna som gör dig frisk

70-90% av vårt immunförsvar sitter i magen. Med en frisk tarmflora är vi skyddade mot en mängd sjukdomar. Men vi behöver ta hand om vårt