Grön kiwi med hampafrön

Grön kiwi med hampafrön
Serves: 1 – 2
En riktigt god hälsobomb fylld med fibrer, vitaminer, antioxidanter och andra nyttigheter!
Ingredients
  • 1 näve färsk bladspenat
  • ca. 3 cm stor bit färsk ingefära
  • 1 apelsin
  • 1 kiwi
  • 1 msk hampafrön
  • 2 dl rumstempererat vatten
Instructions
  1. Lägg allt utom hampafrön i mixern. Blanda väl och servera med hampafrön.
Notes
Ingefära:[br]Ingefära sägs vara bra mot inflammationer som kan visa sig på många sätt, bland annat ledbesvär, magbesvär, huvudvärk, illamående, toxiner (miljögifter, onaturliga tillsatser, mikrobiska toxiner som bildas av bakterier och svampar i vårt tarmsystem) och åktsjuka. Ingefära anses även stärka hjärtat och är bra mot högt blodtryck, förebyggande mot blodproppar och sägs också sänka det onda kolesterolet LDL.[br][br]Hampafrön:[br]Hampafrön innehåller E-vitamin, magnesium, rikligt av essentiella fettsyror, långsamma kolhydrater och lättupptagligt protein samt omega-3 och omega-6.[br]Dessa klickar du hem här www.shop.sandt.nu

DSC_4503 DSC_4504 DSC_4505 DSC_4506 DSC_4507

Dela gärna med dig:

Dela på facebook
Dela på pinterest
Dela på linkedin

Table of Contents

On Key

Liknande recept

Avoghurt

Avoghurt Serves: 4 Enkelt mellanmål/frukost med massor av fibrer, bra fettkällor, mineraler och väldigt gott! Här har du chansen att “lura” i barnen mer nyttigt

Lammstek

Lammstek 4 personer Ugn 175 grader Ingredients 1 msk timjan 1 tsk dragon 1 msk basilika 1/2 tsk ingefära 1 tsk salt 1/2 tsk svartpeppar

Berg och dalbanor

När man kliver in i fasen av ett hälsosammare liv så är saken helt klar att ens lägsta nivå är bra mycket högre än vad

Bakterierna som gör dig frisk

70-90% av vårt immunförsvar sitter i magen. Med en frisk tarmflora är vi skyddade mot en mängd sjukdomar. Men vi behöver ta hand om vårt