Blåbär och vaniljchia med kokos

Blåbär och vaniljchia med kokos
Serves: 6
Hälsosam frukost, mellanmål eller dessert som är rik på protein, omega-3, kalcium mm.
Ingredients
  • 1 burk ekologisk kokosmjölk
  • 1 dl frysta blåbär
  • 1/2 tsk vaniljpulver
  • ca. 9 tsk chiafrön
Instructions
  1. Mixa blåbär och vaniljpulver med kokosmjölken.
  2. Häll blandningen i 6 st portionsskålar, gärna med lock.
  3. Lägg 1 1/2 tsk chiafrön i vardera portionsskål och rör noga.
  4. Vänta ca. 30 minuter och rör igen. Låt sedan stå i kylen över natten eller några timmar så att chiafröna hinner grodda sig.
Notes
Toppa med raw kokosflakes och torkade blåbär.

DSC_6289

DSC_6317

Dela gärna med dig:

Dela på facebook
Dela på pinterest
Dela på linkedin

Table of Contents

On Key

Liknande recept

Avoghurt

Avoghurt Serves: 4 Enkelt mellanmål/frukost med massor av fibrer, bra fettkällor, mineraler och väldigt gott! Här har du chansen att “lura” i barnen mer nyttigt

Lammstek

Lammstek 4 personer Ugn 175 grader Ingredients 1 msk timjan 1 tsk dragon 1 msk basilika 1/2 tsk ingefära 1 tsk salt 1/2 tsk svartpeppar

Berg och dalbanor

När man kliver in i fasen av ett hälsosammare liv så är saken helt klar att ens lägsta nivå är bra mycket högre än vad

Bakterierna som gör dig frisk

70-90% av vårt immunförsvar sitter i magen. Med en frisk tarmflora är vi skyddade mot en mängd sjukdomar. Men vi behöver ta hand om vårt