Yes smoothie
Serves: 1-2
Denna energiboost får våra smaklökar att hoppa högt av glädje, hoppas du får samma känsla! Blåbär rika på antioxidanter och vitaminer med den antiinflammatoriska ingefäran och chiafrön rika på omega 3 gör susen för din energi och hälsa!
Ingredients
  • 1 dl frysta blåbär
  • 1 1/2 – 2 dl havremjölk eller kokosmjölk
  • 1 cm färsk ingefära
  • 2 tsk chiafrön
  • 2 msk cashewnötter
  • Bär och nötter till topping
Instructions
  1. Skala och dela ingefäran, mixa den sedan med blåbär och havremjölk i några sekunder.
  2. Tillsätt chiafrön och cashewnötter och mixa väl med en stavmixer eller i en bra blender.
  3. Konsistensen tjocknar något om du mixar länge.
  4. Toppa med blåbär och cashewnötter eller kokosflingor.

Yes1 Yes2 Yes3

Dela gärna med dig:

Dela på facebook
Dela på pinterest
Dela på linkedin

Table of Contents

On Key

Liknande recept

Avoghurt

Avoghurt Serves: 4 Enkelt mellanmål/frukost med massor av fibrer, bra fettkällor, mineraler och väldigt gott! Här har du chansen att “lura” i barnen mer nyttigt

Lammstek

Lammstek 4 personer Ugn 175 grader Ingredients 1 msk timjan 1 tsk dragon 1 msk basilika 1/2 tsk ingefära 1 tsk salt 1/2 tsk svartpeppar

Berg och dalbanor

När man kliver in i fasen av ett hälsosammare liv så är saken helt klar att ens lägsta nivå är bra mycket högre än vad

Bakterierna som gör dig frisk

70-90% av vårt immunförsvar sitter i magen. Med en frisk tarmflora är vi skyddade mot en mängd sjukdomar. Men vi behöver ta hand om vårt